Deutsch

Moin kann mir hier jemand weiterhelfen?? Ich habe über ebay die blink xt2 gekauft und muss feststellen das die noch registriert sind. Wie lösche ich das und kann die Kameras neu installieren??

Gekauft nicht verloren

Die sind noch mit einem anderen konto verknüpft wie bekomme ich das gelöscht??

Gelöscht

Unfortunately, only the previous owner can de-register the cameras from the original account.

Leider kann nur der Vorbesitzer die Kameras vom ursprünglichen Konto abmelden.

Moin hat hier vielleicht jemand eine Idee wie ich meine xt2 Kameras die ich über ebay gekauft habe weil der vorbesitzer nach dem er sein account ändern wollte was nicht geklappt hat… Dan kein Zugriff mehr auf den alten Account hatte. Aufgrund dessen hat er die Kameras plus Modul als defekt verkauft weil der blink support sich nicht gekümmert hat. Da ich der neue Besitzer der Kamera bin und ich dem Support die seriennummern geschickt habe sind die einfach nicht in der Lage diese zu löschen damit ich ein neuen Account anlegen kann. Das kann es ja nicht sein. Sollte es jemand geben der kompetent ist das zu erledigen würde es mir sehr entgegen kommen. Eigentlich sollte es ja ein gutes Produkt sein aber wenn ich schon so eine scheiße mit dem Support hab kann ich das Produkt was ein Einweg Produkt ist niemanden empfehlen zu kaufen. Und sollte es nicht möglich sein das es nicht zu löschen geht werde ich die blink xt2 wo ich nur kann schlecht reden. Schon eine Frechheit das die Hersteller verschweigen das die Kameras Einweg ware sind.

Blink does indeed up front about selling a system. However, the sellers don’t know about it. Most owners don’t even read the user manual website. Most buyers of used Blink systems fall into the same boat. They don’t know the limitations of used systems before buying.

https://support.blinkforhome.com/f-a-q/selling-your-blink-hardware

1 Like

Ich kann niemanden empfehlen die Kameras blink xt oder xt2 zu kaufen das sind alles einwegprodukte. Der Support ist nicht in der Lage Probleme zu lösen nach 2 Wochen hin und her geschreibe kommt es zu keiner Lösung. Wer Wert auf Kompetenz legt ist hier leider falsch am Platz. Nicht einmal die Telefonnummer sind korrekt.

You are mistaken. What you call a disposable item, I call an item that has been designed to prevent theft of the item itself being an issue, which is a really great idea.

Your problem is that you bought cameras from someone who knew you wouldn’t be able to make use of them. Indeed, you described yourself, that he sold them as “Defective”. You bought them from someone who either stole the system, or, at the very least, based on what he has told you, knowingly sold them to you when he himself was unable to make use of them for the very reasons you describe.

I would suggest that if you buy something from ebay that is known to be defective, expect it to be defective when you get it. Great, now you can’t even return it as defective, because that was how it was sold. Good move on your part.

This has nothing to do with Blink, other than them doing what everyone would hope they would do, which is to protect the interests of their customers, by making the cameras worthless when stolen. Most certainly it has nothing to do with these items being disposable.

The fault lies almost entirely with you because you knowingly bought a defective item, by your own description, and partially with the seller, because he should have been able to de-register them himself.

If he had proof of purchase, and details of his original registration, he would easily have been able to get Blink to de-register them, whether his email address was currently active or not. De-registering them, before onward sale, is clearly detailed in Blink’s support documentation.

This is a feature, of which I’m pleased they implement.

You’ve had your say, advising people not to buy them, because they are disposable, and I’ll have mine by saying, do not cheap out trying to buy from someone who knowingly describes them as “defective”, which is what you described, and then be surprised when they do not work.

“Because of this, he sold the cameras plus module as defective because the blink support didn’t care.”

By now, the preowned Blink hardware being sold via private party online avenues could be 3rd or higher generation previous ownership levels. No way you the newest owner can find the path to original ownership to have Blink deregister them.

This is simply sellers as well as buyers not knowing the details of hardware being locked to an account. Reminds me of the good ol dongle key days.

1 Like

Yep, get that, and agreed, but he stated, clearly, in his post, that the previous user could not de-register them, so they were worthless to him, because he didn’t know the registration details, and so the seller sold them as ‘defective’, yet Deutsch still bought them, knowing they were in that state, and now comes here to bash Blink?

Kauft bloß nicht diese einwegprodukte ihr könnt euer Geld besser in ein Produkt stecken wo mann auch telefonischen Support bekommt und nicht so wie bei blink ganz schlecht wie die das hier handhaben nicht zu empfehlen.